Jag dumpade snorungen i diket...

Tjenare igen,

En helg hos Morsan är avklarad. Dessa helger kan verka riktigt trista för er, men själv tycker jag att dem är skitkul...

Inte just för att det är ute på landet, mitt ute i vildaste ödemarken, utan för en gångs skulle i mitt slätrakade liv kan känna mig en gnutta övelägsen och smart! Framför allt vill jag tacka min lillebror för detta...

Denna helgen har jag inte;

Kastat ut hans lördagsgodis från fönstret bara för att jag själv ska kunna stå kvar på övervåningen och sedan kasta en hink med vatten över honom. Jag har inte heller slängt honom i en pool med 10 grader kallt vatten(med ytterkläderna kläderna på).


Nejnejnej, det där var länge sen
(typ 2 veckor sen) och jag har blivit en helt ny person sedan dess...

Denna helgen skulle han cykla med mig på mitt långdistanspass, efter att jag hade mutat honom(med godis som inte fanns...), vilket han självfallet gick med på(han är lättlurad, sörru!) Innan start slog vi vad om vem som skulle komma först hem. Och jag som inte vunnit en tävling på över 1 år kände att detta var min chans till att bryta förlustsviten. Jag kände hur det började lukta vinst! PRESTIGE!

Efter halva loppet var jag slutkörd medan han enkelt cyklade på, jag kunde känna hur vinsten sakta men säkert gled ur mina nävar. Men smart som jag är så fick jag en snilleblixt, jag punkterade skitungens båda däck så att han knappt kunde cykla. Med ca; 500meter kvar till målet så var han mig ändå hack i häl och jag fick vidta ännu en åtgärd för att säkra segern. Denna gången mejade jag ner honom i ett dike fyllt med vatten och lera... Detta stoppade snorungen än gång för alla och jag lyckades ta hem min första, och sista, seger för året!


Henke och Jag
Och ja, visst är det en gnutta mobbat att leka med sin lillebrorsa... men vem har sagt at jag inte är mobbad?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars lillebror säger jag bara.

2008-10-27 @ 16:53:53
URL: http://www.sannamedstorts.devote.se
Postat av: Nathalie

Haha, det är väl inte SÅ synd om honom, lite får man väl tåla! ;):P

2008-10-28 @ 22:31:34
URL: http://natthild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0