Högskoleprovet

Mitt första högskoleprov är avverkat. Det gick asbra, verkligen. Och det var så grymt kul, verkligen. Och alla orden var så sjukt lätta, verkligen. Eller inte,

hellvetet började igår.
Jag och Mary planerade vår restid och kom fram till att vi skulle hinna i god tid om vi tog 07.53 tåget. Perfekt!... eller? Nej,  för det gick inget tåg då, så det vara bara att vänta på nästa = 20 minuter extra. Väl framme i Upplands Väsby så kutade vi till skolan där provet hölls. Dock visste vi inte vilket klassrum vi skulle vara i, det fanns en del att välja mellan, men tillslut hittade vi rätt. 20 minuter försenade slog vi oss ner i bänkarna, pulsen låg på 170slag i minuten och svetten rann efter ryggraden. Helst ville jag bara ta av mig tröjan, men jag vågade inte med tanke på att jag troligen hade en fet jäkla svettrand efter ryggen. Ajja...


Povet började och jag, som missat instruktionerna, trodde inte att det var så finkänsligt med att fylla i svaren på svarshäftet i tid. Men ack så fel man kan ha. Vår puckade nolla till kontrollant vägrade låta mig fylla i svaren i svarshäftet, även fast jag hade skrivit dem i själva frågehäftet. Han var en sån där "wannabe proffsig"-typ. Så det vart att gå till provledaren dirr. Och som tur var fick jag fylla i dem. HA!
Dock hade jag redan lyckats sumpa hela orddelen eftersom att jag suttit och vari förbannad på den där efterblivna PMS(prostituerad manlig slyna)-snubben under resterande provtiden.

Ajja, jag tror jag hamande på ca 1.2 i snitt i alla fall. Och det känns lite surt, för det hade gått grymt mycket bättre om jag inte hade suttit och irriterat mig på... ja... "den där".


Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0