Vad är terräng?

Vi var och tränade på Terräng SM banan idag, på Södermalm. Och mina fördommar för att ett terräng lopp mitt i centrala Stockholm skulle vara idiotiskt vart minst sagt uppfyllda. VART FAN ÄR TERRÄNGEN!? Terräng för mig är skog, stenar, stockar, gropar och björnfällor om man nu tänder på sånt... Min definition på terräng stämde knappast med vad Södermanlms betong-ghetto hade att erbjuda, nämligen kortklippta gräsmattor, några kullar och lite lerpölar att bada i efter loppet. (ok, kullarna kanske var rätt mastiga men ändå...). Men det jag menar är att de rejäla björnfällorna var ersatta med små mesiga fjolliga råttfällor. Attans vilket misslyckande.

Varför inte sätta Terräng SM någonstans i Norrland, snitsla en 4kilometers bana mitt i urskogen och sedan låta alla springa som judar jagade av gasugnar.(ursäkta liknelsen...) Istället för att folk ska plaska runt på konstbevattnat gräs och låtsas att dom springer terräng...?!

Ajja, imorgon har jag ett 5timmars prov i SvenskaB, utan pauser. Och det ska bli rätt skönt, för man slipper plugga till skiten.


Ajja,


Hörs!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är inte lätt när man kommer från Sala !

2009-04-01 @ 00:09:07
URL: http://sannassocker.blogg.se/
Postat av: walle

grattis gubbjeffeln!

2009-04-07 @ 21:44:55
Postat av: walle

grattis gubbjeffeln!

2009-04-07 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0