Safari no1(fejk safari)

Hola amigoooos!

 

Det var ett tag sen sist nu, och mycket har hänt sedan dess. Vi har bl.a. firat nyår här i Potch och det var fan riktigt kul, mot alla(eller iaf många xD) odds måste jag medge. Jag hade förväntat mig en halvlam kväll med sängdags långt innan man bör gå och lägga sig på en nyårsafton. Men så var inte fallet, vi röjde sönder på stadens uteställe till klockan 2, sedan bar det av till hotellet(typ) och thö utomhuspoooool där kvällens festprisse no1 upptäckte sitt livs kärlek, Amarulla. hehehe XD (dock vart jag lottlös, tyvärr)

Idag har vi varit i en by med massa urinvånare. Ett jäkla jippo om ni frågar mig... Folk klär sig i "afrikanska" kläder och hoppar runt och gapar och låtsas som om att dom lever som sina förfäder. Det känndes påklistrat, som fan. Det hade dock vart coolt om vi hade varit i en riktik urinvänarby mitt i djungeln(eller i alla fall på ett ställe som inte ligger dörr i dörr med en massa kåkstäder).
Dock så bjöd dom på en jävligt ball buffe som bl.a. innehöll krokodilgryta. Första och sista gången jag åt krokodil. xD

Efter jippot bar det av till något mycker mer spännande. Thö Lion Farm! Det var ett ställe som var över alla förväntningar. För 100spänn fick vi ta bilen och åka genom hela djurparken helt på egen hand. Och det var riktigt spännande, lejon klättrade i träden någon meter ovanför oss och en giraff slickade rent fönsterrutan på bilen, mummsigt xD Dessutom fick vi gå in till några lejonungar och klappa dem, tufft! (det var nästan så att man vart sugen på att smuggla ner en i ryggsäcken och ta med den hem xD Dom var skitsöta.)

På torsdag ska vi dra på riktig safari i en nationalpark, förhoppningsvis blir det lika skoj.

Ajja, dags att sova nu.

 

 

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Sanna

jag tror jag håller på att falla för dig(fast bara när du sitter och klappar lejonungar) ring mig när du kommer hem. Eller glöm det, det finns ju inga lejon i sala.

2010-01-05 @ 23:12:25
Postat av: Camilla Andersson

åhåhåhå lille missen!!

2010-01-05 @ 23:48:19
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Ass mate

haha lottlös :O DÅLIGT MIKAEL!

2010-01-06 @ 00:09:46
Postat av: Orp

oj oj avundsjukan!

2010-01-12 @ 23:51:17
URL: http://balloonfighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0