Den 22 Juli

Det var en evighet sen jag senast var på konsert. Det är kanske därför jag saknar det så mycket.

Känslan, publikhavet, flera tusen röster i ryggen, basen som dunkar genom kroppen, diskanten som bildar ljuva toner i öronen, euforin, stämingen, texterna, minnena av tidigare händelser som på något sätt har ett samband låtarna texterna platsen eller människorna man är med.

Det är något speciellt med livemusik. Det är något som väcks till liv varje gång jag går på konsert, för att sedan läggas i dvala tills nästa gång jag står där framför scenen och flyter med i publikhavet med händerna i luften.

Men snart är det dags igen. Och sen är det dags igen. Det ska bli kul. Det ska fan bli grymt.



Kommentarer
Postat av: Sanna

har du den där känslan?

vilken menar du

jag menar den där känslan

2010-07-06 @ 22:13:14
URL: http://livetforandrasvartduangar.blogg.se/
Postat av: Micke

precis så :P

2010-07-07 @ 17:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0