I hope you don't mind...

...att mina aktier kommer ha stigit med över hundra procent om sex månader.

Jag har köpt lite;
RusForest - Rysk skog. 12kr st.
Eurocine Vaccines - Nasalt vaccin(näsdroppar). 25kr st.
Endomines - Gruvgrejj, främst guld, främst i Finland. 8kr st.
Sotkamo Silver - Gruvgrejj, främst silver, främst i Finland. 0.8kr st.

Jag tror att alla dessa har potential att stiga med ~100% styck inom ett halvår. Dock så är alla högriskaktier, även om Endomines framtid är solklar, de har en nyöppnad gruva i Finland och testkör just nu borrarna och vattenpumparna. Brytningen ska börja om ett par veckor och seda kan det bara gå uppåt...
Eurocines nasala vaccin är så genialt att det är genialt. Asså det är ju perfektion. Detta kommer göra så att man i framtiden kommer kunna gå till apoteket och köpa vaccin och sedan ta det själv, man behöver inte sitta i kö till Dr Tomas för att bli stucken med en spruta precis som om man vore en levande jävla nåldyna. Dessutom finns det ingen åldersgräns då biverkningarna vid nasala vacciner är mycket mindre än vid injektion. Och man behöver inte kyla vätskan, vilket man behöver med all dagens vaccin, hur bra är inte det när man ska frakta vaccinet i fattiga och varma länder?!  
Ajja, jag är i alla fall såld. De andra två, Rusforest och Sotkamo, är lite mer högoddsare än de tidigare nämnda. Men jag tror på Ryssland och jag tror framför allt på råvaror såsom skog och metall. Priserna ökar och de kommer med störta sannolikhet att fortsätta att öka ett bra tag till, det är i alla fall vad analytikerna säger, och man kanske inte ska tro helhjärtat på dem, men vem fan kan man lite på egentligen? Poängen med högrisk är ju att det kan gå jävligt bra eller jävligt dåligt. Marginalerna blir större. Och med mina(i sammanhanget) minisummor så känns det som om lågriskaktier är lika intressant som Anna Books underliv; alla vet ju att den enda man kan hitta där är fläsk. Sad but true.
~40k har jag sammanlagt investerat i dessa bolag. Det är nästan allt jag äger och har, men som sagt, jag tror stenhårt på mina fyra "outsiders" i aktievärlden. Det är förhoppningsbolag som ännu inte har lyckats med något speciellt, men vars framtidsutsikter är enorma.  

Nu är det sovdags, imorgon ska jag ut i skogen och leta lite träd, jag ska nämligen vara lite kreativ och göra lite saker av grenar och trädstammar, b.la. en klädhängare. Och så ska jag måla skiten vitt, det kommer bli kanon!

Hörs!


Jag är ju som bekant hos morsan. Imorgon ska jag hem efter att jag har varit och tränat i Västerås. Och fifan vad jag har saknat photoshop, för om man inte är så jävla bra på att ta bilder så kan man alltid göra dem mer intressanta med det där geniala verktyget. Sen är det ju kul också. I den här bilden behövs det tex mer konturer och mindre högdagrar. Det fixar man ju med photoshop på 1sek. Grymt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0