Liberaler up my anus! (ni kapitaliser får plats ni med...)

Jag tycker att det här med Wikileaks är bra. Det är bra att de publicerar vartenda dokument de kan komma över. Speciellt om det har med de där självgoda snubbarna i USA att göra, Obama och Hillary eller vafän de nu kallar sig. Det känns bara mer och mer plastigt det där landet. "Det här är ett fritt land, vi är så jävla stolta över det och blablablabla". Men vadå fritt?! Ska man inte kunna dela med sig av lite dokument då om det är så jäkla frispråkigt?!

Nu är det nog många som inte tycker som jag, troligen en majoritet, men vem fan bryr sig egentligen... För det känns ju som om alla dessa s.k. "Liberaler" är likadana där som här. Jag tänker såklart på det lilla skitpartiet som kallar sig för "Folkpartiet"(och som förhoppningsvis hamnar under 4% spärren vid nästa val...).
Liberaler up my as. Dom är liberaler så länge det passar dem, en stunden ska man förbjuda människor att ha vissa slags klädesplagg på sig medan man andra stunden tycker att det är förjävligt att vissa vill förbjuda rökning på t.ex. busshållsplatser, parkbänkar och uteserveringar. Men vad är det egentligen som är mest skadligt? Inte fan dör jag av att någon inte visar sitt ansikte?! Om man nu är så ful att man vill sätta något påsliknande över huvudet så är väl inte det mitt problem!? Något som däremot är mitt problem är när rökarna bosätter sig i värmerummen på T-Centralen i Sthlm eller när man sitter i på ett cafe och fikar samtidigt som någon rynkig kärring med skrovelröst börjar gasa iväg resterande restaurangbesökare...

Usch och fyfan! Jag hatade piratpartiet för ett litet tag, men de är ju egentligen det enda partiet i Sverige som borde få kalla sig för liberala, för inte fan är Folkpartiet liberala, inte Centern heller för den delen.

Kommentarer
Postat av: Kommunist Javisst!

Tack för ett bra inlägg

2010-12-01 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0