SAT och TOEFL resultat...

Jag har fått mina SAT samt TOEFL resultat nu i veckan, och det gick faktiskt bättre än väntat. I alla fall på TOEFL-testet, där jag fick en sammanlagd poäng på 623 av 677. T.ex. så är intagningskravet på UCSF, University of California San Francisco(en av skolorna jag har snackat med), 550poäng.

Och om man jämför det här resultatet med mitt förra så är det här sjukt mycket bättre. Jag fick ju 76poäng på det internet-baserade(ja, det finns tre olika soreters TOEFL-test men alla har samma syfte och grund, eller vad man ska säga...) som jag gjorde för 2år sedan. Och om man översätter resultatet från det testet som jag gjorde i år till det jag gjorde för 2år sedan, så blir det som om jag hade fått 106 poäng på det. Lite svårt att förklara på ett bra sätt, men kolla på bilden under så kanske ni fattar...



Jag har alltså förbättrat mig med 30jävla poäng! Jag är fan sjukt nöjd! Och jag som missade typ 10st frågor för att jag klantade till det.

Ajja, SAT:n gick ganska kasst, fick 1400poäng av 2400.. mmm fatta dåligt. Medel är ca 1500poäng, och hur kul är det att vara sämre än medeltalet förresten!? :S Inte så jävla kul kan jag säga.

Ajja, ska ut och kuta nu.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0