SAT

Tjenare!

Då var man tillbaka i fjollträsk igen då. Har övernattat hos Hallbäck men befinner mig för tillfället på Löpet i Sollentuna. På Lördag är det dags för SAT-testet, och ärligt talat så är jag inte nå nervös alls. Jag har gjort lite testprov på internet, och mattedelen är ju fifan som högstadiematte; 


20. Of the following units which would be more likely used to measure the amount of water in a bathtub?

A. kilograms
B. liters
C. milliliters
D. centigrams
E. volts

Svårt... (och då var jag inner på kategorin "Advanced mathematics")

Iofs så kan det bli ganska svårt ibland, men då är det kunskaperna om engelska mått som tryter...Hur många gram är en ounce? Hur många ounces går det på en pound? Hur många Yards är en Mile och hur många meter är en Yard? Hur översätter man Farenheit till Celsius och vice versa?
Detta kan komma att bli lite komplicerat. Det är ju ganska lätt hänt att jag blandar ihopp skiten, men jag ska försöka memorera detta tills på Lördag.


Och sen så har jag hört att man bör ha MatteC kunskaper för att klara provet, men jag har knappt stött på några MatteB kunskaper i de övningstest som jag har gjort :S

Ajja, jag vrida på musiken och bege mig in i pluggandet igen.

Hörs!




En bild från Sälen, det vart inte mycket tränande för mig, men jag lyckades i alla fall ta mig upp för väggen. heheeheh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0