A bad day at work.

1500meter strax under fyra minuter, typ 3.58 eller nått. Det är vad jag sprang på idag. Jag hade förväntat mig att springa mycket snabbare ändå. Men när jag tänker efter så är det ändå inte så konstigt att det inte gick så bra. Det är det gamla vanliga "Jag drog hela loppet, det blåste som fan och det var 3-4plusgrader..." Som alltid... 

Men det är ett par saker till som kan ha medverkat till att jag inte lyckades så bra idag; Så hårt som jag har tränat de senaste tre veckorna har jag inte gjort sen i Sydafrika för lite mer än ett år sen. Det känns som om jag håller på och gå ner mig lite. Det är ju knappast någon formtoppning jag håller på med... Benen är minst sagt tunga, både på träning och tävling. Måste ta ett snack med coach om det.

Och en annan faktor tror jag är just det här med coaching. Vi(jag och min coach) har inte snackat ett skit om målsättning(varken långsiktig eller kortsiktig) eller hur upplägget ser ut inför säsongen. Coachs mål är att jag ska scorea på MAACs(våran conference). Jag känner inte riktigt att det är något som motiverar mig. Inte ett dugg faktiskt. Mitt mål är att ta 1.49.97 respektive 3.49,99.(man bör inte hetsa sig fast vid de där "drömgränserna", därav mina lite udda siffror.) Jag har dock en plan för att lösa det här problemet till höstterminen. Jag tror inte att min coach kommer att gilla den. Men jag tycker att den är genialisk, precis som allt annat jag kommer på... 

Ajja, mer om det när jag har tagit upp det med the Boss. 

Godatt, Hörs! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0