What I call a bargain!

45kr? $6.99? YOU BET, BITCHES!




Var ner på stan och besökte New York Public Library idag (berättar mer om den "döda mig, please" upplevelsen imorgon). Efter det begav jag mig till Urbanoutfitters på 5th avenyn 43street eller nått sånt(nästan precis vid biblioteket...) för att hitta en vårjacka(16grader i NY idag!!!) vilket jag såklart inte hittade. Dock så hittade jag något annat; en kavaj, som var ganska så snygg så jag kollar på prislappen; $288... Fan, för dyr. Den här vill jag ju ha, tänkte jag och eftersom den hängde på rea-avdelningen så frågar jag en expedit om den var på rea, hon tar med den och försvinner i nån minut innan hon kommer tillbaka och säger; Its on sale, it's $9.99. Jag; What!? Kassörskan; It's on sale, its 9.99.
Min haka trillar typ ner till golvet innan jag hinner fånga upp den, ta kavajen och bege mig till kassan. Väl i kassan scannar kassörskan prislappen, och mycket riktigt; $9.99... -(MINUS)30% vilket blir 6.99!!!

Jag tror att dom måste ha lagt in fel pris i datasystemet, eller vad det heter, eftersom att det stod att ordinarie pris skulle ha varit $9.99 när de skannade streckkoden, när ordinarie pris egentligen var $288 (Någon som har en annan idé?) Så det jag skulle ha betalat var ju 70% av $288 vilket är $201... Menmen jag klagar inte, det gjorde min dag. Fan vad nöjd jag har varit resten av dagen bara för det här xD

Och kom inte och säg att jag borde ha frågat om det verkligen gick rätt till... skulle du ha gjort det? No way.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Glo

Bra najs!

2011-02-18 @ 15:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0