Bort med å, ä och ö!

Varför finns å, ä och ö egentligen??!! Vet ni hur jäkla jobbigt det är att säga vad man heter på engelska? Ja, vad heter jag egentligen på engelska? "Roscheras", "Rogeras" och "Rojeräjs" är bara tre av alla jäkla namn jag har hört i veckan. Och det värsta av allt är att jag inte vet vad jag ska säga att jag heter heller. Jag testade med Röjerås, som jag faktiskt heter, men efter andra lektionen i början av veckan kände jag att det var lika bra att ge upp med att säga det. Det blir ganska så drygt i längden.

- Whats your surnamne Michael?
- Something on R I believe, DR X, I'm not really sure.


Nej, egentligen gillar jag å, ä och ö. Jag gillar Sverige och det som är svensk. Men ibland blir det fan lite för dryyyygt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0