"Det finns jobb om man verkligen vill jobba"

Det värsta påståendet jag vet när det gäller arbetslösheten i Sverige är; Folk är för lata för att jobba nuförtiden, det finns ju alltid arbetstillfällen om man verkligen vill ha ett jobb.

Jaha, så det betyder att de 24 000 utförsäkrade personerna som finns i Sverige hellre tar en praktikplats för 5000kr/mån än att vara anställd och få en normallön? Eller vafän vill man komma med att säga; "Det finns jobb om man vill ha ett jobb."?

Jag tror knappast att det bara är jag som har stött på det påståendet...

Här(i youtube-klippet) är lite om fas 3. Regeringens jobbgaranti är ett jäkla jippo för att förbättra regeringens sysselsättningssiffror säger jag bara... Och för den delen; när fan, och framförallt varför, började man referera till "sysselsättning" istället för arbetslöshet? Det känns ju som att det är något som kommit nu på slutet, när arbetslösheten skjutit i höjden, men samtidigt som sysselsättningen har ökat. Men vad fän hjälper det människor om de är sysselsatta? Inte betalar man räkningar med sysselsätting? Nej, räkningar betalar man med löner från riktiga arbeten. Slopa sysselsättningsstatistiken fifän!





Ajja,

Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0