Jobbigt värre

Det är nästan för mkt som händer såhär i skolstarten, jag måste;

 

Fixa saker till rummet.

 

Hitta rätt till alla klasser(hittills har jag hunnit med att sitta på fel lektion 2ggr, och det är alltid lika pinsamt när man upptäcker att man tydligen var på fel ställe och får resa sig upp och gå därifrån. Den senaste gången var jag inte bara på fel ställe, jag hade inte ens någon lektion den tiden... haha, snacka om förvirrad...)


Träna. - I år har vi lite regler; 1missad träning = varning. 2missade träningar = 1veckas avstängning från laget. 3missade träningar = utkastad ur laget(=inget scholarship=hej då NY). Och det vill man ju inte. Själv har jag missat 3st. Men två var dagen efter jag kom, så de räknades inte. Men en varnig har jag, så det är nog bäst att se till att jag vaknar på våra brutalt tidiga 06:30 träningar...

 

Köpa böcker, vilket inte är så enkelt som det låter...

1. Man kan gå till bookstore och bli rånad av en otrevlig tjockisamerikan.

2. Man snoka lite på internet och leta på en äldre upplaga, samt en begagnad bok, och vipps så har man ett pricecut på 190dollar! (Älska Amazon.) Oftast så är sidnummer samt bilder de enda skillnadera på nya samt gamla upplagor.


Homeworks - I både spanska samt matte så får vi nya uppgifter att ta hem efter varje jävla lektion. Tur att det är dagisnivå på spanskan(en snubbe kunde inte säga "Hej jag heter X och kommer ifrån X.") Ajja, hej Easy A!

 

Roa sig - Vilket är absolut viktigast av allt. Även om jag är kategoriserad som idrottare så måste jag få dricka lite öl ibland, bli shitfaced samt få blackouts. Eller kanske åka till ett nöjesfält, typ Six Flags(med världens snabbaste Berg&Dalbana), vilket det bär av till på Söndag, inträde+resa+åkpass för 10dollar(skolan betalar resten.)


Nu är det dags för dusch, sen lite mattematik.

 

Hörs!



Kommentarer
Postat av: Lisa

hallå Micke!

Tittade in på din blogg, det var ett tag sen jag gjorde det sist. Hoppas allt är bra med dig i New York. Provade beef jerkey efter att du skrev det. Fy faniken så gott!!! På dollarstore här Flagstaff kostar de bara 1 dollar ;)

2011-09-01 @ 03:39:35
URL: http://getmyselftogether.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0