Smart drag...

I både Sverige och USA är det olagligt att dricka på allmän plats. I Swe häller polisen ut det man har i behållaren och så får man gå därifrån. I USA får man FUCKING BÖTER. Skjut mig!  Jag är så jäkla ovan med att inte kunna dricka på tunnelbanan/pendeln/bussen eller vart som helst där jag känner för det. Det är ju mer regel än undantag att dricka påväg till krogen, annars är ju plånboken tom när man kommer hem. Så i alla fall, i Fredags så öppnade jag en öl och klunkade mitt framför en polis, på Times Square. Chocken som uppstår när man mitt i en klunk upptäcker faran är inte att leka med!

 

Så i Lördags fick vi en snilleblixt; vi stoppade in ölenburken i en papperspåse, precis som om det skulle hjälpa... Vad ska polisen tro om dom ser en sitta och dricka ur en papperspåse liksom? "Ja men han dricker nog iste...det är ju lite omanligt så han kanske inte vill visa burken... eller...?"


Ajja, intervaller om 45min. Dags att byta om.

 


Kommentarer
Postat av: Farsan

Du har fått en kusin till!

Läs mail och SVARA

2012-04-12 @ 19:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0