Finans och Matte

Jag har funderat lite på min minor(en minor får mån genom att läsa 15credits = 5kurser inom ett och samma ämne, det är inget obligatoriskt, men jäkligt bra att ha)... Ska jag ta Spanska eller är det bättre med matte? Det finns för och nackdelar med båda.

 

Spanskan har jag sjukt lätt för, vilket skulle vara bättre för mitt GPA(genomsnitts betyg). Matten har iofs hittills gått helt ok, men när man kommer till de lite mer avancerade kurserna så kan det nog bli ganska så jättesvårt, vilket inte kommer vara så bra för mitt GPA. Men spelar det egentligen sån jättestor roll? Så länge jag håller mig över 3.0 så får jag behålla mitt akademiska stipendium, och 3.0 är ju inte så jäkla vasst. Det borde inte vara en utmaning.

 

Och samtidigt så måste man fråga sig vilket jag kommer ja mest användning för? Matte lär ju helt klart vara den mest konkurrenskraftiga av de två när det kommer till jobbsökande. Och Mattematik och Finans(vilket är min major) går ju lite hand i hand. Så det får nog bli en minor i mattematik.

 

Hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0